DÉLKA: 4 x 45 min
MÍSTO: ve škole / dle domluvy
TERMÍN: v rozmezí 8-14h
POČET ŽÁKŮ: max 30
VĚKOVÁ SKUPINA: 1.stupeň ZŠ
CENA: zdarma
Prožijte ve třídě příběh dětí a kouzelného tygra ze starobylé botanické zahrady. Pobavíme se o hlavních a aktuálních tématech příběhu, nahlédneme také k filmovému řemeslu a možnosti kombinace hraného a animovaného filmu. Na jeho animační technikách ukážeme dětem možnosti rozvoje svébytné výtvarné stylizace, možnosti ztvárnění literární předloh. Žánr pohádkového příběhu, odehrávajícího se v dnešním světě, otevírá dětem dveře fantazie a tvořivosti. Jaký bude asi ten jejich? O odvaze být jiným, o síle fantazie, prostředí uprostřed města se starou tváří, které vzdoruje modernímu okolí svou výjimečností, vnitřním teplem, kouzlem zeleně, knih, ilustrací a vynálezů…
⁕ projekce ⁕ debata ⁕ klíčová témata filmu ⁕ základy filmového jazyka ⁕ jak vzniká hraný film ⁕ analýza filmového políčka ⁕ analýza záběru ⁕ druhy animačních technik ⁕ hra s perspektivou ⁕ nakresli a rozhýbej ⁕ oživení neživé loutky ⁕ vytvoř si film ⁕ plošková animace ⁕ skupinová práce ⁕
HLAVNÍ TÉMATA
- PŘÍRODA A ZVÍŘATA: zahrada, zvířata, charakter, svoboda, nespoutanost, přirozená moudrost,, pozitivní prezentace přírody, autenticita v umění (v malířství, literatuře aj.)
- PROTIKLAD A DIALOG MEZI STARÝM / NOVÝM: ochrana botanické zahrady, retro oblečení, knihy, běžné versus jiné, asanace, nová developerská čtvrť, kombinace klasických a nejmodernějších metod 3D animace
- POHÁDKA / POLITIKUM: dobro a zlo, boj proti developerům univerzální metafora nejistot dnešní světa, svět dětí – svět naděje / svět dospělých kompromisy, zvůle, moc
- FANTAZIE / REALITA: realistický svět, lidé s rozvinutou fantazií, ožívající představy, útěk z reality, kreativita
- BARVY: symbolika, dokreslení nálady, dějotvorný účel
SOUČÁSTÍ PROGRAMU:
- Vzdělávací projekce – Modrý tygr
- Aktivizační metody
- Analýza filmu a hlavních témat
- Vytvoření projektu ve filmových dílnách
PRŮŘEZOVÁ TÉMATA RVP:
- Osobnostní a sociální výchova
- Environmentální výchova
- Globální rozvojové vzdělávání
- Mediální výchova.
PO PROJEKCI A ANALÝZE FILMU SI MŮŽETE ZVOLIT JEDNU Z TĚCHTO DÍLEN:
Kreativní a výtvarná dílna s natáčením (6 – 15 let)
Pomůcky: kartón / tvrdý papír A4, pastelky/fixy/barvy, mobil, provázek
Fotografická dílna v kombinaci s malbou a kresbou v perspektivě prostoru / kombinovaná technika (6 – 15 let)
cined Filmy a jeho metodika učí děti:
- vidět a slyšet detaily, vnímat poetiku filmového jazyka i jiných umění
- popisovat, rozvíjet komunikační dovednosti,
- zaujímat a obhajovat kritické postoje
- rozvíjet schopnosti analytického a kreativního myšlení
- odhalit základy filmové řeči a porozumět jejím výrazovým prostředkům
- emotivně prožívat tisíce příběhů
- rozvíjet neomezené možnosti fantazie
- otevřenosti a zájmu vůči světu, druhým, kulturnímu dědictví
- kooperativním dovednostem – samostatně dohledávat informace, tvořit, spolupracovat v kolektivu
- porovnávat a propojovat s jinými druhy umění, evropskou kulturou, dějinami
Nabídka projektový den v pdf ke stažení zde: VŠECHNY BARVY TYGRA